Molitveni vijenac Kraljice obitelji

07.12.2008., nedjelja

p. Norbert Baumert o sv. Pavlu - 162. dan Pavlove godine

Image and video hosting by TinyPic

..................Molitva u sinagogi...................

Vrlo je zanimljivo tumačenje Pavlovih "spornih" izjava u vezi žena i spolnosti koje iznosi Isusovac p. Norbert Baumert, inače profesor teologije i egzegeze Novog Zavjeta u Beču. Tko želi o tome čitati, neka pogleda ovdje, a nešto je već napisano i tu.

P. Baumert donosi neka nova tumačenja ali i djelomične nove prijevode tih tekstova. Zaista bi bilo vrlo čudno, da sv. Pavao generalno muškarcima zabranjuje nošenje duge kose i pokrivanje glave kod molitve, kad znamo da su svećenici u hramu pokrivali glave, a židovski muškarci sve do danas kod molitve stavljaju na glavu tzv. kipu.

Što se tiče duge kose kod muškaraca, sv. Pavao je kao nazirej i sam u određenom zavjetnom vremenu nosio dugu kosu.

Biti nekome "glava" kod Pavla ne bi značilo autoritet i nadležnost, nego izvor ili početak, kao što se u grčkom jeziku izvor naziva glavom neke rijeke. Muškarac je tako polazna točka a žena širenje i razvoj i ukras čovječanstva.

Pitanje je da li su te izjave o muškarcu kao "glavi" u 1 Kor 11 i Ef 5 objava, koja sama po sebi vrijedi za sva vremena, bez obzira na promjenjene okolnosti? U oba spomenuta mjesta Pavao te izjave donosi kao obrazloženje, u prvom slučaju za primjereno ponašanje kod Božje službe, a u drugom slučaju za pravi red u patrijarhalno strukturiranoj obiteljskoj zajednici. Taj društveni model, kojeg Pavao nalazi i kod Židova i kod Grka, on ne preispituje, nego polazi od toga kao od poznate stvarnosti. On ne pita, da li je to uređenje dobro niti da li bi ga trebalo mijenjati, nego poručuje kako kršćanin u datom društvenom uređenju treba živjeti svoje kršćanstvo. On samo želi reći: Pridržavaj se reda muškog društva i na primjeren način zauzmi u njemu svoje mjesto.

Slično je i sa prvim poglavljima Biblije: moramo razlikovati ondašnju sliku svijeta - koja ne odgovara našim današnjim prirodnoznanstvenim saznanjima - od teološke poruke, koja nam je preko izvještaja o stvaranju posredovana kao Božja objava. Isto je tako za pisca Svetog Pisma društveno uređenje samo materijal, koji će mu poslužiti za prijenos kršćanskih stavova. Društveno uređenje se pritom ne preispituje niti se proglašava dogmom. Bog to prepušta razvoju. Bog je Bog povijesti i on zahvaća čovjeka uvijek na onom mjestu gdje se nalazi i odatle ga dalje vodi.
- 23:28 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< prosinac, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2018 (1)
Prosinac 2017 (1)
Studeni 2017 (3)
Rujan 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Travanj 2017 (3)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (2)
Prosinac 2016 (2)
Listopad 2016 (2)
Rujan 2016 (2)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (3)
Siječanj 2016 (2)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (7)
Kolovoz 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (3)
Prosinac 2014 (1)
Listopad 2014 (4)
Rujan 2014 (2)
Kolovoz 2014 (1)
Srpanj 2014 (3)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Ožujak 2014 (3)
Veljača 2014 (2)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (3)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (1)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (2)
Veljača 2013 (5)
Siječanj 2013 (2)
Prosinac 2012 (3)

Kontakt

Linkovi

Molimo jedni za druge